مفهوم مدیریت پروژه و مدیر پروژه
265 بار بازدید -
پارسال
-
مدیریت پروژه و مدیر پروژه
مدیریت پروژه و مدیر پروژه یکی از مهمترین بخشهای هر پروژه است که برای دستیابی به هدفهای موردنظر باید به طور کامل مورد توجه قرار گیرد. در این ویدیو به مفهوم مدیریت پروژه و مدیر پروژه پرداخته و نکات مهمی درباره آنها بررسی شده است.
مفهوم مدیریت پروژه
مدیریت پروژه بهطور خلاصه فرآیندی است که به کمک آن، پروژه در موعد مقرر با هزینه کمتر و کیفیت بهتر انجام میشود. این فرآیند شامل برنامهریزی، اجرا، کنترل و بررسی پروژه است. هر پروژه دارای یک دستور کار و تعدادی از وظایف است که باید در موعد مقرر و با کیفیت بالا انجام شود. مدیر پروژه مسئول مطالعه دستور کار، برنامهریزی و کنترل پیشرفت پروژه است.
مفهوم مدیر پروژه
مدیر پروژه شخصی است که به عنوان رهبر و مدیر پروژه، مسئولیت اجرایی پروژه را بر عهده دارد. وظایف مدیر پروژه شامل تعیین هدفهای پروژه، برنامهریزی و برنامه نویسی پروژه، مدیریت منابع، ارتباط با ذینفعان و کنترل پیشرفت پروژه است. مدیر پروژه باید با مهارتهای مدیریتی، فنی، ارتباطی و رهبری برای دستیابی به هدفهای پروژه، موفقیتآمیز باشد.
پارسال
در تاریخ 1402/01/21 منتشر شده
است.
265
بـار بازدید شده