آموزش جامع تحقیقات بازار -جلسه چهارم، مبانی و مفاهیم مرتبط با بازار(۱)

مکتب‌خونه
مکتب‌خونه
329 بار بازدید - 2 سال پیش - این جلسه: مبانی و مفاهیم
این جلسه: مبانی و مفاهیم مرتبط با بازار - قسمت اول مدرس این دوره، مجید عقلایی کارشناس رشته مهندسی صنایع (گرایش برنامه‌ریزی و تحلیل سیستم‌ها) از دانشگاه صنعتی شریف و کارشناس ارشد مدیریت کارآفرینی (گرایش توسعه کسب‌و‌کار جدید) از دانشگاه تهران و مدیرعامل شرکت توسعه بازار سام می‌باشن. ایشون در آموزش دوره¬‌های برنامه‌ریزی بازاریابی و برندسازی، تحقیقات بازاریابی، مبانی کارآفرینی و توسعه کسب‌وکار، تدوین گزارش‌های امکان‌سنجی (Feasibility Study) مهارت و تسلط دارن. مهندس عقلایی همچنین متخصص در زمینه‌ها¬ی آموزش حوزه‌های طرح کسب‌وکار (Business Plan)، مبانی محاسبات اقتصاد مهندسی و تحلیل مالی با استفاده از نرم‌افزار COMFAR، ارزیاب مدل بهره‌وری و تعالی سازمان (EFQM) صنایع کوچک و متوسط هستن. حوزه‌های تخصصی فعالیت ایشون شامل بررسی بازار، استراتژی‌های بازاریابی، شناسایی و تحلیل رقبا، امکان‌سنجی سرمایه‌گذاری، طراحی و راه‌اندازی دپارتمان فروش و بازاریابی، برنامه‌ریزی مدل کسب‌وکار، توسعه کسب‌وکارهای نوپا و ... می‌¬شه. تحقیقات بازار چیه؟ تحقیقات بازار به زبان ساده به فرایندی گفته میشه که در آن به جمع‌آوری اطلاعات دررابطه‌با پرسونای مخاطب یک کسب¬‌وکار پرداخته میشه. این اطلاعات در راستای بهتر شدن محصول یا خدمات و یا نحوه ارائه محصول و خدمات جمع آوری میشن. به این‌ترتیب با انجام تحقیقات بازاره که می‌¬تونیم تصمیماتی منطقی و درست بگیریم. در این دوره آموزشی که معادل یک تخصص کامل تحقیقات بازاره به مباحث گوناگونی پرداخته‌¬ شده؛ از تعریف های اولیه تا مباحث روز و غیره. تعاریف اولیه‌¬ای مثل اصطلاحاتی که در بازاریابی با اون مواجه میشین تا مسائل پیچیده‌¬، از چگونگی جمع‌آوری اطلاعات جامعه هدف تا چگونگی استفاده از اطلاعات جمع‌آوری شده رو در این دوره یاد میگیرین. در این قسمت از دوره تحقیقات بازار درباره مبانی و مفاهیم مرتبط با بازار میشنویم. دوره کامل آموزش جامع تحقیقات بازار رو در مکتب‌خونه ببینید: https://mktb.me/4pj2
2 سال پیش در تاریخ 1401/03/09 منتشر شده است.
329 بـار بازدید شده
... بیشتر