مستند صعود به قله سیاه کمان

عباس شهرامی
281 بار بازدید - 2 سال پیش - صعود به قله سیاه کمان
صعود به قله سیاه کمان دهم و یازدهم شهریور هزار و چهارصد و یک ساعت یازده و نیم پنجشنبه پس از صرف صبحانه در قرارگاه ونداربن به ارتفاع دو هزار و دویست متری به سمت بریر حرکت کردیم ، هوا آفتاب کامل و خنکه ، تو بربر قبل از پل دوراهی کلجاران راهمون رو به سمت چپ دره و به سمت دره نفت چاک ادامه میدیم . آب دره در این زمان از سال کم اما در جریانه . لبی تر میکنیم و آماده میشیم که هزار متر ارتفاع بگیریم تا به کمپ مون برسیم . مسیر تا کمپ از داخل دره میگذره و سنگلاخه و شیب زیادی هم داره ، کوله های سنگین و شیب مسیر حرکت رو کند میکنه ، ولی ساعت شش عصر به کمپ در ارتفاع سه هزار و ششصد و پنجاه متری میرسیم . پس از استراحت و صرف شام و ریکاوری و تماشای آسمان پرستاره و کهکشان را شیری استراحت میکنیم تا بامداد به سمت قله حرکت کنیم . شب با صدای چند ضربه باد به چادر و گاهی احساس عبور حیوان اطراف چادر چند بار بیدار شدیم . ساعت پنج بیدار شدیم و پس از خوردن صبحانه از چادر بیرون اومدیم و در بیست متریمون سه قلاده پلنگ دیدیم که اولین بار بود این صحنه رو مشاهده کرده بودیم . در شیبی تند به سمت یال قله سیاه کمان راه میافتیم ، خورشید هم همزمان با ما از قله های دور دست بالا میاد . به یال میرسیم و انسوی یال مسیر سرچال ، لزبنک و پناهگاه دیده میشن . قله های آزاد کوه و دماوند رو در دوردست تماشا میکنیم و از روی یال با فراز و نشیب و گاهی دست به سنگ ، ارتفاع میگیریم ، اما دویست متر آخر مسیر خیلی نفسگیره . ساعت نه و نیم سرانجام با حسی غیر قابل وصف پا به قله میگذاریم و به تماشای قله های علم کوه ، سیاه سنگ ها ، میان سه چال ، تخت سلیمان و یخچال خای دایمی علم چال مشینیم و در این بین گله بزرگی از کل بز ها از نزدیکیمون رد میشن و صحنه جالبی رو دیدیم . امیدوارم شما هم روزی تجربه این صعود دیدنی رو داشته باشین از صبا روشن بابت هماهنگی برنامه و به خصوص نقی معصومی یکی از بهترین کوهنوردان عباس آباد که با راهنمایی و تجربه ش مار رو با حوصله همراهی کرد سپاسگذارم نکته :
2 سال پیش در تاریخ 1401/06/14 منتشر شده است.