معرفی الگوریتم Big Daddy گوگل

فناوری اطلاعات زیفا
فناوری اطلاعات زیفا
15 بار بازدید - 2 سال پیش - با رشد و توسعه گوگل
با رشد و توسعه گوگل در طول سال‌ها، به‌روزرسانی‌ها و الگوریتم های زیادی از جمله الگوریتم BERT و به‌روزرسانی Payday Loan به صورت دوره‌ای معرفی شده‌اند. در این میان، بسیاری از به‌روزرسانی ها توسط گوگل تایید نشده باقی مانده اند و هیچ گونه خبر رسمی از انتشار آن ها موجود نمی باشد اگرچه بسیاری از متخصصان سئو شواهدی از وجود آن ها پیدا کرده اند. با این حال، یکی از آپدیت‌های گوگل که با نام Big Daddy شناخته می‌شود، در دسامبر 2005 توسط خود گوگل به طور آشکار منتشر شد و مورد بحث و بررسی قرار گرفت. الگوریتم Big Daddy گوگل به صورت تدریجی منتشر شد زیرا یک به‌روزرسانی برای زیر ساخت گوگل بود و تأثیر گسترده ای بر کیفیت کلی صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) داشت. بنابراین، در مارس 2006 بود که این آپدیت به صورت کامل در همه جا عرضه شد. تاریخچه الگوریتم Big Daddy گوگل از دسامبر 2005، مت کاتز، رئیس آن زمان تیم وب اسپم گوگل، به طور غیررسمی راه اندازی زیرساخت های جدید را اعلام کرده است. به جای اینکه بلافاصله اجرای زیرساخت جدید انجام بگیرد، گوگل آن را روی دو سرور آزمایش کرد و آدرس IP آن ها را به جوامع SEO اعلام کرد. همانطور که متخصصان سئو از دیدن نحوه عملکرد سایت هایشان در مراکز داده جدید هیجان زده بودند، یک حلقه بازخورد برای Google ایجاد شده بود که در آن گوگل اطلاعاتی را از کاربران آزمایشی جمع آوری می کرد. البته، این کاربران خودشان مایل بودند نظرات خود را در مورد به‌روزرسانی ها به اشتراک بگذارند. در طول Pubcon 2005، گوگل یک جلسه پرسش و پاسخ یک ساعته داشت. پس از این جلسه، کاتس و پیروانش که به شوخی از آن ها به عنوان «کاتلت» یاد می‌شود، به جای ادامه دادن به جلسات دیگر، در اتاق ناهار Pubcon ماندند و به پرسش‌ و پاسخ خود ادامه دادند و جلسه بعدی را نیز رد کردند. در همین جلسه بود که Cutts راه اندازی دو پایگاه داده جدید را اعلام کرد که از آدرس های آی پی 66.249.93.104 و 66.233.179.104 استفاده کرده و زیرساخت جدید را اجرا می کردند. در طول این بحث غیررسمی در اتاق ناهار، کاتز همچنین از گروه خواست در مورد نامگذاری این مراکز داده جدید پیشنهاداتی ارائه بدهند. در گذشته، بسیاری از به‌روزرسانی‌های الگوریتم بر اساس افرادی که برای اولین بار آن را گزارش کردند، نام‌گذاری می‌شدند. مردی به نام Jeff M. نام «Big Daddy» را پیشنهاد کرد که لقبی بود که فرزندانش به او داده بودند. کاتز از این نام خوشش آمد و تصمیم گرفت که به‌روزرسانی جدیدش با نام Big Daddy شناخته شود. همراه با بازخورد مداوم جامعه سئو، به‌روزرسانی Big Daddy در مراکز داده بیشتری منتشر شد. سپس، در 29 مارس 2006، تمام مراکز داده قدیمی خاموش شدند. https://zefa.ir/google-big-daddy-algorithm/
2 سال پیش در تاریخ 1401/09/22 منتشر شده است.
15 بـار بازدید شده
... بیشتر