هوش مصنوعی SGE در نتایج جستجوی گوگل - google search generative experience

علیرضا ناجی
علیرضا ناجی
601 بار بازدید - پارسال - جستجوی گوگل همگام با تحولات
جستجوی گوگل همگام با تحولات هوش مصنوعی وارد فاز جدیدی شده که اکنون نسخه تجربی آن برای بررسی نحوه عملکرد نتایج مولد در دسترس تعدادی از کاربران دنیا قرار گرفته است. این اولین ویدئو از اولین تجربه بررسی سرچ جدید گوگل برای سرپ فارسی هست که با کوئری های مختلف بر روی انواع فیچرها آزمایش و تحلیل شده که همگی بصورت زنده بوده است. سرچ جدید مولد گوگل انبوهی از ترافیک و تبدیل را به صفحات مختلف وب روانه می کند و نتنها سرپ ارگانیک را در بخش های مختلف نمایش می دهد، بلکه در بخش SGE نیز با طراحی های متنوع و با صفحات وبسایت های مرتبط با سرچ کوئری را نیز پیشنهاد می دهد. بخش SGE بین 5 تا 15 وبسایت را در همان قسمت هوش مصنوعی مولد عرضه کرده و بصورت کاروسل یا ستونی نمایش می دهد که در نوع خود بی نظیر بوده و پنجره های جدیدی را به روی ما می گشاید. کل سرچ گوگل به 2 بخش اصلی یعنی ( نتایج ارگانیک با SGE ) و ( نتایج Conversational ) تقسیم شده است که هردو تجربه ناب متفاوتی را از جستجو با نمایش انواع صفحات و فیچرها به کاربر ارایه می کند. در سرپ conversational که بر اصل topic relevancy استوار است، با هربار سرچ در باکس پایین صفحه، یک سرپ جدید با SGE و نتایج ارگانیک که همگی به سرچ کوئری اولیه و کانسپت کلی مرتبط است را نمایش می دهد. به نظر می رسد تغییرات جدید گوگل نتنها ترافیک و تبدیل را کاهش نمی دهد بلکه تمام صفحات وب و وبسایت ها را از سرتاسر اینترنت در دو قسمت اصلی با تنوع بی نظیر نمایش داده و علاوه بر نتایج رنک شده، صفحاتی که تا پیش از شانس نمایش در نتایج را نداشتند بطور واضح در بلاک SGE AI و در سرپ Conversational نمایش داده و وردوی می گیرند. سرپ Conversational هم برای سرپ فارسی و هم انگلیسی نمایش داده می شود و برای تمام سرچ کوئری های مرتبط با هم و تاپیک های اصلی و فرعی در هر پاسخ نمایش داده می شوند که در نوع خود تجربه بی نظیری بود. سرپ جدید سئو را وارد فاز جدیدی برای شناخت نحوه رتبه بندی نتایج از جمله کاروسل SGE و نتایج Conversational کرده و علاوه بر تاکید فراوان بر بهبود تاپیک ها و اینتنت کاربران برای هر نتیجه Convers، تولید محتوای بسیار ارزشمند و غنی را نیز برای نمایش در SGE و Conversational و تاپیک های متصل به هم بیشتر از هر وقت دیگری حائز اهمیت می داند. بررسی و تحلیل: علیرضا ناجی
پارسال در تاریخ 1402/03/06 منتشر شده است.
601 بـار بازدید شده
... بیشتر