بررسی کامیون کشنده آتامان ATAMAN ایران خودرو دیزل

خودرونویس
خودرونویس
کامیون کشنده آتامان صبح امروز در ایران خودرو دیزل رونمایی شد. کامیون کشنده آتامان در واقع جانشین کشنده های دماغه دار نارنجی رنگ ...
کامیون کشنده آتامان صبح امروز در ایران خودرو دیزل رونمایی شد. کامیون کشنده آتامان در واقع جانشین کشنده های دماغه دار نارنجی رنگ بنز مایلر بوده که نزدیک به 62 سال بوده که با کمترین تغییر در حال تولید بوده است. ایران خودرو دیزل قصد دارد که در سال جاری تعداد 500 دستگاه از کامیون کشنده آتامان را به بازار ایران عرضه کند. مشخصات فنی کامیون کشنده آتامان ایران خودرو دیزل به گزارش خودرونویس، کامیون کشنده آتامان ایران خودرو دیزل دارای یک موتور 12 لیتری با کد OM457 LA بوده که توسط مرسدس بنز طراحی و تولید شده است. این موتور شش سیلندر خطی به سیستم توربوشارژ به همراه اینترکولر مجهز بوده و قادر به تولید 430 اسب بخار قدرت در 1900 دور بر دقیقه و 2100 نیوتن متر گشتاور در 1100 دور بر دقیقه است. این پیشرانه دارای استاندارد آلایندگی یورو 4 به همراه فیلتر DPF یا یورو 5 EEV بوده که یقینا آلایندگی به مراتب کمتری نسبت به کشنده های دماغه دار قدیمی بنز مایلر نارنجی رنگ ترسناک دارد. کامیون کشنده آتامان ایران خودرو دیزل برای انتقال قدرت به محور عقب به یک گیربکس دنده ای ساخت ZF آلمان مجهز شده که دارای 16 دنده جلو و 2 دنده عقب است. سیستم کلاچ کشنده آتامان از نوع تک صفحه ای خشک هیدروپنوماتیکی است. سیستم تعلیق جلو کامیون کشنده آتامان ایران خودرو دیزل در اکسل جلو از نوع فنربندی پارابولیک با کمک فنرهای هیدرولیکی و میل موجگیر بوده و در اکسل عقب هم دارای تعلیق فنر پارابولیک با کمک فنرهای هیدرولیکی است. مانند همه کامیون کشنده های جدید و مدرن، کابین کامیون کشنده آتامان ایران خودرو دیزل هم دارای تعلیق بادی با کمک فنر در جلو و عقب بوده که سواری این کشنده را در جاده و مسیرهای طولانی برای راننده و سرنشین آن راحت تر می کند و خستگی کمتری برای آنها به ارمغان می آورد.

همه توضیحات ...