کارگاه «بازی ذهن: خطاهای شناختی در یادگیری و آموزش، و روش مدیریت آنها»
13 بار بازدید -
2 ماه پیش
-
این موقعیت را در نظر
این موقعیت را در نظر بگیرید: فردی به تازگی چیزی را فرا گرفته و یا دانش ابتدایی در حوزه ای را کسب کرده است. هیجان ناشی از این آگاهی آنقدر زیاد است که او به ناگهان با جهش بالایی در میزان اعتماد به نفساش روبرو می شود که حتی برای خودشن هم کمی عجیب به نظر می رسد! و غلظت شیرینی این حباب اعتماد به نفس آن قدر زیاد است که رفته رفته او را با توهم فرهیختگی در دانش مربوطه مواجه میکند و روند یادگیریاش رفته رفته کُند و بیرمق میشود.
تحلیل رفتارشناسی آموزشی این افراد نشان می دهد آنها به زودی در «مسیر یادگیری» خود وارد مرحلهای به نام «دره نا امیدی» میشوند، یادگیری به شدت تحت تاثیر قرار میگیرد و در خیلی از موارد به کلی متوقف میگردد. این سوگیری شناختی اثر دانینگ-کروگر نام دارد. اما چرا یک تجربه یادگیری دچار اینگونه خطاهای شناختی میشود؟ و راهکارهای مراقبت و مدیریت آنها برای معلمها و مدرسان چیست؟
اصلیترین خطاهای شناختی در یادگیری و آموزش کدامند؟ مرکز توسعه سرمایه انسانی راهکارهای پویا نارنجی از شما دعوت میکند تا با حضور در وبینار «بازی ذهن: خطاهای شناختی در یادگیری و آموزش» این موارد را بشناسید، راههای کنترل و مدیریت آنها را در کلاس فرا گیرید، و برای کمک به دانشجویان و دانشآموزان و یا همکاران محیطهای کاری در جهت گذر از این موقعیتهای سخت رویکردها و تکنیکهای لازم را به کار گیرید.
ثبت نام: https://m0h.ir/kbox5l
2 ماه پیش
در تاریخ 1403/05/21 منتشر شده
است.
13
بـار بازدید شده