مدرسه سخن: کارگاه مهارت های ارتباطی از گلبهار امانی قسمت سوم
459 بار بازدید -
4 سال پیش
-
قسمت سوم : مهارت های
قسمت سوم : مهارت های ارتباطی کلامی و غیر کلامی از گلبهار امانی در مدرسه سخن
ارتباط موثر چیست؟
قسمت دوم: https://aparat.com/v/AoCvF
مطالب مفید بیشتر: 7 تکنیک ارتباطی مهم؛ چگونه در محیط شغلی بهترین باشیم؟
ارتباطات در محیط شغلی لازمهی موفقیت است. توانایی شما در برقراری ارتباط موثر بر موفقیت خودتان، گروه و شرکت تاثیر مستقیم دارد و باعث میشود که در تمام قسمتهای شغلیتان موفق باشید. شما میتوانید با همکاران، مدیر و مشتریان به تعامل بالایی دست پیدا کنید.
اگر شما مدیر هستید، ضروری است که اطلاعات را به طور واضح و کامل به اعضای گروه کاری منتقل کنید و آن وقت مدیری نمونه میشوید. زمانی که اهدافتان را با بقیه اعضا به اشتراک بگذارید، در چشم آنها مدیری هستید که همیشه بهترین افکار و راهحلها را دارد و این موفقیت حاصل مهارت ارتباط موثر است. درغیراین صورت شما به کشتی سرگردانی میمانید که امکانات مسیریابیاش را از دست داده است.
7 تکنیک ارتباطی مهم؛ چگونه در محیط شغلی بهترین باشیم؟
7 تکنیک ارتباطی مهم؛ چگونه در محیط شغلی بهترین باشیم؟
ارتباط موثر چه در زندگی و روابط شخصی و چه در محیط شغلی برای شما موهبت بزرگیست. اما مهارت ارتباط موثر چطور میتواند محیط شغلی شما را متحول کند؟
مهارت ارتباط موثر در شرکت
آیا شرکت در مسیر رشد است؟ آیا همکاری در بین اعضای شرکت به خوبی صورت میگیرد؟ رقابت شرکت با دیگر رقبا در چه شرایطی است؟ استقبال از محصولات یا خدمات شرکت در سال گذشته چطور بوده است؟
شاید برای جواب به این سوالات آمار و شاخصهای مختلفی وجود داشته باشد اما بدون شک نقش یک نفر بسیار مهم بوده و آن مدیر شرکت است. مدیر شرکت اهداف، مسیر و ارزشهای شرکت را مشخص میکند و این کار از طریق ارتباطات انجام میشود. ارتباط موثر کلید دستیابی مدیر به سمت پیشرفت است.
مهارت ارتباط موثر با دیگر اعضای شرکت
مهم نیست اعضای شرکت شما دوسه نفر باشند یا بیست نفر. نکته مهم این است که شما باید ارتباط برقرار کنید. فرض کنید که قرار است پروژهای را شروع کنید یا چند نفر را استخدام کنید. ایدهپردازی، نظارت قوی، مدیریت بر روند کار و رسیدن به اهداف، همگی به کمک ارتباط موثر شما با همکارانتان حاصل میشود.
مهارت ارتباط موثر با رئیس شرکت
انتظارات و اهداف شما در محیط شغلی به ارتباطتان با مدیر بستگی دارد. خوب است که بدانید وظیفهی شما در شرکت چیست و چطور میتوانید به توسعه آن کمک کنید، مدیر چه ویژگیهایی دارد و ارتباط موثر شما با مدیر چگونه میتواند جایگاه شما را در شرکت تقویت کند؟ ارتباط موثر با مدیر پیشرفت و ارتقای شغلی را برای شما به همراه دارد.
7 تکنیک ارتباطی مهم در محیط شغلی
1- همیشه حاضر باش
یکی از سادهترین روشهای داشتن ارتباط موثر این است که صرفاً حضور داشته باشی. من با مدیرانی کار کردهام که همهجا حضور داشتند، در امور مختلف دخالت میکردند و از کمکی دریغ نمیکردند. با افرادی هم کار کردم که چند روز طول میکشید تا به ایمیلی جواب بدهند.
حدس میزنید کدام دسته موفق بودند. جوابش چندان سخت نیست. حاضر بودن شما ارتباطی ساده و صمیمانه را در محیط شغلی به وجود میآورد.
2- صمیمی باش
یکی دیگر از راههای سادهی داشتن ارتباط موثر، صمیمیت با همکارانتان است. داشتن رفتار مثبت و صمیمی بودن با مردم نیاز به مسیری طولانی دارد. زمانی که شما با همکارانتان صمیمی هستید و به آنها اهمیت میدهید، آنان هم شما را فردی هوشمند و کاردان تصور میکنند، کسی که همیشه نظراتش اهمیت دارد و میتوانند در شرایط مختلف روی او حساب کنند.
این شیوهی کار کردن نتیجهی مثبتی به بار میآورد. افراد میتوانند با یکدیگر تعامل خوبی داشته باشند و از کار کردن در کنار هم لذت ببرند.
https://sokhanvari.com/index.php/2015-02-06-09-44-16/92-effective-communications/138-%D8%AA%DA%A9%D9%86%DB%8C%DA%A9-%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D8%A8%D8%A7%D8%B7%DB%8C.html
صفحه اینستاگرام مدرسه سخن دنبال کنید.www.instagram.com/madresah_sokhan
تلفن : 88192019 کد تهران 021
همراه :09120809040
4 سال پیش
در تاریخ 1399/12/06 منتشر شده
است.
459
بـار بازدید شده