تفاوت بین دنده iMT و DCT در مقابل IVT | کدام گیربکس بهتر است؟

آموزشکده | Amouzesh_Kadeh
آموزشکده | Amouzesh_Kadeh
25 بار بازدید - 2 ماه پیش - انتقال یا سیستم تعویض دنده
انتقال یا سیستم تعویض دنده چیست؟ سیستم گیربکس یکی از اساسی ترین و مهم ترین قطعات خودرو است. شما می توانید آن را اینگونه تعریف کنید، قدرت را از موتور به چرخ ها منتقل می کند. انتقال به سادگی به گیربکس اشاره دارد که از دنده ها و قطارهای دنده برای تامین سرعت و گشتاور استفاده می کند. گیربکس دستی هوشمند (iMT): به بیان ساده و کاملا دقیق، iMT یک گیربکس دستی بدون کلاچ است. شبیه گیربکس دستی با دنده و اهرم دنده است. راننده تقریباً مانند یک ماشین خودکار احساس می کند زیرا iMT یک پدال کلاچ ندارد بلکه یک ترمز و یک پدال گاز دارد. سیستم انتقال iMT نمی تواند به طور خودکار دنده ها را تعویض کند. از سوی دیگر، با خودروی IMT در مقایسه با خودروی گیربکس دستی، مصرف سوخت و مسافت پیموده شده ذهنی است و به سبک رانندگی راننده بستگی دارد. گیربکس دو کلاچه (DVT): این گیربکس از دو کلاچ مجزا برای دنده‌های زوج و فرد استفاده می‌کند که به ویژه امکان تعویض سریع را فراهم می‌کند. طراحی اغلب شبیه به دو گیربکس دستی است زیرا کلاچ های مربوطه آنها در داخل یک محفظه قرار دارند و به عنوان یک واحد عمل می کنند. DCT مانند یک گیربکس اتوماتیک عمل می کند و برای تعویض دنده به ورودی راننده نیاز ندارد. این نوع گیربکس به طور کلی می تواند به طور خودکار کار کند یا به صورت دستی با پدال های روی فرمان حرکت کند. انتقال متغیر هوشمند (IVT): اینها گیربکس های مبتنی بر قرقره هستند که عمدتاً در وسایل نقلیه کوچک با موتورهای کوچکتر استفاده می شوند و می توانند دنده ها را به طور یکپارچه از طریق یک نسبت دنده ثابت تغییر دهند. این در تقابل با سایر گیربکس ها است که تعداد محدودی نسبت دنده را در مراحل ثابت ارائه می دهند. IVT از دو قرقره استفاده می کند که یک تسمه فولادی بین آنها کار می کند. برای تغییر مداوم نسبت دنده، IVT به طور همزمان قطر «قرقره محرک» را که گشتاور را از موتور منتقل می‌کند و «قرقره محرک» که گشتاور را به چرخ‌ها منتقل می‌کند، تنظیم می‌کند.
2 ماه پیش در تاریخ 1403/04/27 منتشر شده است.
25 بـار بازدید شده
... بیشتر