نظام آموزشی و برنامه هفتم توسعه؛ ایدههای تکراری و فاقد نوآوری
856 بار بازدید -
9 ماه پیش
-
بیان فردا در ادامه سلسله
بیان فردا در ادامه سلسله مصاحبههای خود با موضوع توسعه و برنامه هفتم توسعه، با دکتر محمود مهرمحمدی، استاد دانشگاه و رئیس پیشین دانشگاه فرهنگیان گفتوگو کرده است.
مهرمحمدی در این گفتوگو بخشهای مربوط به آموزش و پرورش را در برنامه هفتم توسعه مورد بررسی قرار داده و معتقد است که محیط حکمرانی کشورمان مستعد برنامهمحوری نیست و به همین دلیل هم عمده برنامههای توسعه حدود 30 درصد اجرا شده است. مهرمحمدی با اشاره به تاکید دولت بر مدرسه محوری در لایحه برنامه هفتم توسعه نیز گفت: گویی دولت در بخشهایی از لایحه میخواهد کنترل را بیشتر کند، خب ما نمیتوانیم دم از مدرسه محوری بزنیم اما به حرص خود برای کنترل پایان ندهیم.
- معتقدم در امر مدرسهسازی اگر دولت به یک معنا پای خود را بیرون بکشد و ریل گذاری و نظارت کند شاهد اتفاقات بهتری خواهیم بود. حاکمیت صددرصدی و تمامیت خواهانه و بسته را باز کنیم و این امکان را بدهیم که در عرصه «مدرسهداری» اتفاقات دیگری رقم بخورد تا شاهد تکثر باشیم.
-آموزش و پرورش امروز ما طبقاتی است و از وضعیت خیر عمومی بودن خارج شده است و افرادی که وضعیت رفاهی بهتری دارند از آموزش و پرورش بهتری برخوردار خواهند بود و نصیب فرزندان متعلق به دهکهای پایین از فرصتهای آموزش و پرورشی خیلی ضعیف است.
- نمیتوان دم از مدرسه محوری زد اما به حرص خود برای کنترل پایان ندهیم. این حرص و ولع دستگاه مرکزی آموزش و پرورش است که باعث میشود همه چیز را از بالا به مدارس دیکته کنند.
متن کامل این مصاحبه را در رسانه بیان فردا به آدرس bayanfarda.ir بخوانید.
9 ماه پیش
در تاریخ 1402/09/19 منتشر شده
است.
856
بـار بازدید شده