تکنوازی دف نبیل یوسف شریداوی

نبیل یوسف شریداوی
نبیل یوسف شریداوی
2.1 هزار بار بازدید - 4 سال پیش - متر 2/4 از مترهای مورد
متر 2/4 از مترهای مورد علاقه ی دف نوازان است که جولان ها می توان در آن داد . اما سوال اینجاست که چه مقدار تنوع ریتمیک و جمله بندی های فکر شده ی جدید را می توان در نوازندگان این ساز و در این متر شنید ؟ در این قطعه با فیگورهای ریتمیکی متفاوت از آنچه در 2/4 می شناسیم روبه رو هستیم و آن را با استخوان بندی دیگری می شنویم . دستان گذاری متفاوت و جابجایی آکسان ها ، و خصوصا شروع جملاتی از دست پایین ، که عموما در نوازندگی این ساز بسیار بسیار به ندرت یافت می شود ، نواختن دف به طور اعم و این متر را به طور اخص ، بسیار متفاوت کرده است . ملودی در دستگاه سه گاه و بر اساس موسیقی جنوب ایران است که شعر سایه بر روی آن نشسته ، و حاصل استفاده از موسیقی غنی فولکولوریک جنوب ایران در حال و هوای موسیقی کلاسیک ایرانی است ( به جای اصرار بر تلفیق موسیقی غربی ) . جمله های دفی که زیر ملودی میشنویم فکر شده و متفاوت هستند و در عین حال صلابت ساز دف ، که مشخصه ی اصلی این ساز می باشد ، و صلابت ملودی را حفظ می کنند .
4 سال پیش در تاریخ 1399/10/14 منتشر شده است.
2,179 بـار بازدید شده
... بیشتر