(قسمت ۲۹) بازی گل یا پوچ و حدس عدد با پایتون

mohammadpmf
تو این ویدیو چند تا برنامه رو به روش های مختلف با استفاده از if و else با هم مینویسیم که ساختار if و else رو خیلی بهتر درک کنیم ...
تو این ویدیو چند تا برنامه رو به روش های مختلف با استفاده از if و else با هم مینویسیم که ساختار if و else رو خیلی بهتر درک کنیم و روش مسلط بشیم. از توابع randint و choice کتابخونه random استفاده میکنیم. همچنین از متدهای لیست ها که تو جلسات قبل یاد گرفتیم استفاده میکنیم تا کد بهتری بنویسیم و حجم کدمون هم کمتر بشه. دو تا بازی خیلی ساده میسازیم و یه مثال هم از کلمات پالیندروم توی زبان انگلیسی میبینیم. البته وقتی حلقه ها رو یاد میگیریم، بازی حدس عدد رو کاملش می کنیم و یه بازی باحال هم درست میکنیم که کامپیوتر عدد انتخابی ما رو حدس میزنه. یعنی همین اول راه به زودی یه هوش مصنوعی خیلی کوچولو رو خودمون با پایتون درست میکنیم. حل بازی گل یا پوچ ۰۰:۲۳ معرفی تابع randint از کتابخانه random ۰۱:۱۶ استفاده از متد lower در استرینگ برای پشتیبانی از حالت های مختلف ورودی ۰۳:۲۲ معرفی تابع choice از کتابخانه random ۰۵:۱۶ مثال palindrome بودن یک لغت ۰۶:۴۲ مثال بازی حدس عدد ۱۰:۳۲ نکته مهم در مورد تابع randint ۱۲:۱۰

همه توضیحات ...