روش تدریس کتاب فارسی اول ابتدایی(3)

1.3 هزار بار بازدید - 11 ماه پیش - گاه نظام آموزشی کتاب های
گاه نظام آموزشی کتاب های درسی، معلم را وادار به تدریس مطلبی می کند که آموزگار از دلیل وجودی آن، و چگونگی تدریس آن نکته و ظرافت آموزشی آن بی اطلاع و ناآگاه است؛ در حالی که معلمان حق دارند بدانند دلیل تالیف مطالبی که در کتاب درسی آمده است ، چیست و خود، پیش و بیش از دانش آموزان به اهداف کار، نحوه ی تدریس و ظرافت های آموزشی آنچه می خواهد تدریس شود، آگاه باشند تا بتوانند از پس آموزش آن مطالب به خوبی برآیند و از محتوای مطالبی که آموزش می دهند به درستی، دفاع کنند. در واقع اگر آموزگار بداند، چه چیزی را می خواهد آموزش دهد و چرا باید آموزش بدهد، این دانسته ها به طور قطع و یقین، در موفقیت آموزشی او تاثیر فراوان خواهند داشت. در این میان شاید بتوان گفت که اهمیت آموزش کتاب فارسی بیش از هر کتاب دیگری است، چرا که درس فارسی مادر و یاور همه ی دروس محسوب می شود. به بیان دیگر ، یادگیری درس هایی چون ریاضی، هدیه های آسمانی، علوم و ... بدون توجه به « مادر درس» فارسی ممکن نیست. علاوه بر این، زبان فارسی نه تنها میراث ارجمند گذشته و نگاهبان وحدت و رمز هویت ملی ماست، بلکه تکیه گاه رشد و شکوفایی فرهنگ و ارزش ها نیز هست. کتاب فارسی در سال اول شامل سه بخش است: نگاره ها، نشانه های 1 و نشانه های 2 هدف از فعالیت ببین و بگو، جمله سازی و بیان شفاهی تصویرها است. این تمرین می تواند فرصتی برای یادگیری مشارکتی را فراهم کند. در بخش با هم بخوانیم، اشعار جنبه التذاذی دارد، و خواندن آن به شکل گروهی، فضای شادی در کلاس ایجاد می کند.
11 ماه پیش در تاریخ 1402/07/23 منتشر شده است.
1,395 بـار بازدید شده
... بیشتر