معرفی الگوریتم PageRank گوگل

فناوری اطلاعات زیفا
فناوری اطلاعات زیفا
26 بار بازدید - 2 سال پیش - یک دهه پیش، PageRank معیاری
یک دهه پیش، PageRank معیاری بود که همه درباره آن صحبت می کردند. اگر بیش از چند سال است که در صنعت سئو کار می کنید، بدون شک هیجانی را که با شنیدن به‌روزرسانی PageRank ایجاد شده بود به یاد خواهید آورد. تلاش‌های شما باعث افزایش امتیاز PageRank شما می‌شد، زیرا می‌دانستید که این بدان معناست که گوگل اکنون سایت شما را معتبرتر از قبل می‌داند. افزایش امتیاز PageRank شما نشان دهنده کارآمد بودن استراتژی سئوی شما و به ویژه استراتژی لینک سازی بود. حال کمی جلوتر برویم. در سال 2022، حتی نام PageRank نیز به ندرت ذکر می شود. البته، به این دلیل نیست که دیگر الگوریتم PageRank گوگل مهم نیست، صرفا به این دلیل است که دیگر یک معیار عمومی نیست. در این مطلب، ما به طور کامل به همه چیزهایی که باید در مورد الگوریتم PageRank گوگل و اهمیت آن در سال 2022 بدانید، خواهیم پرداخت. الگوریتم PageRank گوگل چیست؟ اگر PageRank را به خاطر داشته باشید، این چیزی است که احتمالاً وقتی در مورد آن فکر می کنید به ذهنتان می رسد: این همان نوار ابزار فوق العاده مشهور PageRank گوگل است. همان چیزی که به محض شنیدن نام PageRank به آن اشاره می شود. اما پیج رنک تنها یک نوار ابزار نیست. سیستمی برای رتبه بندی صفحات وب PageRank سیستمی برای رتبه بندی صفحات وب است که بنیانگذاران گوگل، لری پیج و سرگی برین، آن را در دانشگاه استنفورد توسعه دادند. در PageRank همه چیز در مورد لینک هاست. هر چه امتیاز PageRank یک لینک بالاتر باشد، اعتبار آن نیز بیشتر است. به بیان ساده تر، الگوریتم PageRank روشی برای سنجش اهمیت یک صفحه وب با تجزیه و تحلیل کمیت و کیفیت لینک هایی است که به آن داده می شود. امتیاز PageRank پس فهمیدیم که PageRank یک الگوریتم پیچیده است که به هر صفحه در وب امتیاز می دهد. اما تا جایی که به سئوی روزمره مربوط می شود، پیج رنک نمایشی خطی از مقیاس لگاریتمی بین 0 تا 10 است که در نوار ابزار PageRank نمایش داده می شود. امتیاز 0 در PageRank معمولاً یک وب سایت با کیفیت پایین است، در حالی که از طرف دیگر، امتیاز 10 تنها نشان دهنده معتبرترین سایت ها در اینترنت است. نکته کلیدی برای درک امتیازات PageRank این است که از مقیاس لگاریتمی استفاده می کند. این یعنی چه؟ مقیاس لگاریتمی روشی برای نمایش داده‌های عددی در طیف بسیار وسیعی از مقادیر به صورت فشرده است؛ معمولاً بزرگترین اعداد در داده‌ها صدها یا حتی هزاران بار بزرگ‌تر از کوچک‌ترین اعداد هستند. دلیل اینکه سئوکاران اینقدر روی این معیار تثبیت شدند این است که PageRank از یک صفحه به صفحه دیگر منتقل می شود، به این معنی که یک وب سایت می تواند با لینک شدن به سایت دیگری که امتیاز صفحه بالاتری دارد، اعتبار کسب کند. به بیان ساده تر، PageRank به وب‌سایت کمک می‌کند تا رتبه‌بندی بالاتری داشته باشد، و الگوریتم بر این مفهوم استوار است که اگر سایتی از صفحه های مهم دیگر پیوند داشته باشد مهم تلقی می‌شود. امروزه گوگل هنوز از الگوریتم PageRank به عنوان بخشی از الگوریتم مرکزی خود استفاده می کند، اما ساختار اصلی منسوخ شده و از سال 2006 دیگر استفاده نشده است؛ بنابراین، آنچه اکنون می بینیم نسخه بهبود یافته و بسیار پیچیده تر این الگوریتم است.
2 سال پیش در تاریخ 1401/10/17 منتشر شده است.
26 بـار بازدید شده
... بیشتر