آموزش بازاریابی اجتماعی Social Marketing
199 بار بازدید -
2 سال پیش
-
آموزش بازاریابی اجتماعی Social Marketing
آموزش بازاریابی اجتماعی Social Marketing - (برای مشاهده نسخه کامل آموزش به لینک زیر مراجعه کنید)
https://fdrs.ir/m4k1
استفاده از بازاریابی برای ایجاد تحول اجتماعی در جامعه است. در بازاریابی اجتماعی میتوان برای دستیابی به اهداف رفتاری خاص، از ابزارهای مختلف بازاریابی و تبلیغات استفاده کرد. استفاده از بازاریابی اجتماعی شامل موارد: زیستمحیطی، بهداشت، ایمنی، اخلاق، قانون، حقوق بشر، صلح و غیره است که به نفع کل جامعه است.
این روش بازاریابی میتواند تغییرات بزرگی در زندگی مردم و جوامعی که در آن زندگی میکنند، ایجاد کند. جهانی را تصور کنید که در آن شهروندان با اشتیاق رفتارهایی مثبت را انجام میدهند. با توجه به این موارد متوجه میشویم بازاریابی اجتماعی یک رویکرد کلیدی است که هدف آن تاثیرگذاری و حمایت از تغییر سازنده در فعالیتهای مختلف است.
بازاریابی تجاری سعی در تغییر رفتار مردم به سود بازاریاب دارد اما بازاریابی اجتماعی سعی در تغییر رفتار مردم به نفع مصرفکننده یا کل جامعه دارد. همچنین بازاریابی اجتماعی را نباید با بازاریابی شبکههای اجتماعی اشتباه گرفت زیرا این دو مفهوم بازاریابی به طور کامل متفاوت هستند. بازاریابی اجتماعی صرفا برای اهداف غیر انتفاعی است در حالیکه ممکن است از رسانههای اجتماعی برای منافع مالی استفاده شود. به همینمنظور هدف از اجرای کمپینهای بازاریابی اجتماعی ترویج رفتارهای مثبتی مانند: مراقبت از محیط زیست یا بستن کمربند ایمنی و یا جلوگیری از رفتارهای منفی مانند: سرعت غیر مجاز یا سیگار کشیدن در مکانهای عمومی است.
در نهایت اینکه بازاریابی اجتماعی میتواند به تغییر رفتار برای بهبود مشکلات اجتماعی کمک کند. بازاریابی اجتماعی یکی از بهترین روشها برای تاثیرگذاری در جامعه است زیرا باید دانست که جامعه برای پیشرفت و اصلاح رفتار مردم، نیاز به تغییر دارد و باید درک کرد که آگاهی دادن مردم به موارد مثبت، مفید و ایجاد اولین تغییر رفتاری ضروری است.
زمانبندی ویدئو:
0:00:00 درس یکم: مقدمه
0:06:51 درس دوم: تعریف بازاریابی
0:19:31 درس سوم: مفاهیم اصلی بازاریابی
0:31:01 درس چهارم: رازهای موفقیت در بازاریابی
2 سال پیش
در تاریخ 1401/09/22 منتشر شده
است.
199
بـار بازدید شده