پشت صحنه گفتگو مینا مهرنوش با شبکه افق

Minamehrnoush
Minamehrnoush
0 بار بازدید - 4 سال پیش - وقتی هایپر مارکت ها و
وقتی هایپر مارکت ها و فروشگاه های زنجیره ای وارد کشورمون شدند خب هممون خیلی خوشحال شدیم برای اینکه یه عالمه از استانداردهای خوب رو برا ی خرید میتونستیم تجربه کنیم اما با خودشون یکسری از فرهنگ های خوبی که توی کسب کارمون داشتیم رواز بین بردند مثل فرهنگ های اخلاقی و ارزشمداری که توی کاسبای محلمون وجود داشت. قبلا کاسب هر محل وقتی چراغ مغازش روشن بود انگار که امنیت توی اون محله وجود داشت.مردم کاسبای محل رو به عنوان آدمایی که درباره همه اهل محل اطلاعات داشتند میشناختن ، حتی برای کار خیر هم اول میرفتند سراغ کاسبای محله و از اونا پرس و جو میکردند. اما با ورود فروشگاه های زنجیره ای و فروشگاه های بزرگ این فرهنگ ها از بین رفت. یکسری از موارد مثل مشتری مداری که فکر میکنیم از ادبیات بازاریابی خارجی وارد شدند سالها توی فرهنگ کسب و کارمون وجود داشتند، ولی بهش توجه نکردیم . اخلاق و مباحث ارزشی کسب و کار از قدیم الایام توی کسب و کارای ایرانی زبانزد بود ولی ورود هایپر مارکت ها باعث شده که این اخلاق و ارزشمداری ها کمرنگ بشن. چه خوبه که اونا رو دوباره احیا کنیم و درموردشون بحث و گفت و گو کنیم . نشستی که با شبکه افق داشتیم در همین رابطه بود ، کاسبی ایرانی ،مکاسب ،مشتری محوری ،رزق حلال ،برکت توی کسب و کار، فروش مشاوره ای ،فروختن از طریق صدق و صداقت همه عناوینی بود که تو این برنامه مرور کردیم. موضوعات بسیار جذابی که بزودی برنامش بیرون میاد و وحتما اونو براتون پخش خواهم کرد. #رویداد_اشتغال_کسبینو#کسبوکار #کسبوکاراینترنتی #کسبینو #کسبینو_راهی_نو #کارآفرینی #مینا_مهرنوش#کسبینو_شبکه_حرفه ای_کسب_وکار #اقتصاد_دیجیتال #کسبینویار #روزنامه_کسب_و_کار #اشتغال#فروشگاههای_زنجیره_ای#شبکه_افق
4 سال پیش در تاریخ 1399/09/15 منتشر شده است.
0 بـار بازدید شده
... بیشتر