کارگاه مقدمه اي بر معماري سازماني هوش تصميم گيري استراتژيک ديجيتال

74 بار بازدید - 2 سال پیش - مزیت رقابتی یک کسب‌وکار وابسته
مزیت رقابتی یک کسب‌وکار وابسته به تصمیمات هوشمندانه در سطح استراتژیک است. در گذشته حفظ این مزیت پس از اکتساب آن، تا حدود زیادی پایدار بوده است. اما امروزه با گسترش فناوری‌های برهم‌زننده و خلق ارزش توسط مدل‌های مبتنی بر زیست‌بوم، تصمیم‌گیری مدیران برای حفظ مزیت رقابتی کسب‌وکار امری سیال و پیچیده‌تر شده است. به عبارتی چرخه تصمیم‌گیری‌های استراتژیک سازمانی، به صورت پیوسته بر اساس بینش حاصل از پردازش داده‌های داخل و خارج سازمانی اجرا شده و استراتژی همسو با آن بینش باید در تمامی لایه‌های سازمانی جاری ‌گردد. این موضوع یک قابلیت مهم سازمانی است که نیازمند چابکی به معنای "سرعت توام با دقت" است. هوش تصمیم‌گیری استراتژیک دیجیتال، پارادایم پاسخ به این نیاز مهم و حتی حیاتی برای بقاء کسب‌وکارها است. این مهم، ریشه در اقدامات اساسی همچون چتر جامع معماری سازمانی، بهره‌برداری از فناوری‌های استراتژیک و فرهنگ غنی سازمانی در عصر دیجیتال است. در این کارگاه تلاش‌ می‌شود تعریف درستی از مسئله مطرح شده و در ادامه چگونگی پاسخ‌گویی به آن بر اساس تجارب موجود ارایه شود.
2 سال پیش در تاریخ 1401/11/26 منتشر شده است.
74 بـار بازدید شده
... بیشتر