وبینار 19 راه جذب مشتری
84 بار بازدید -
4 سال پیش
-
بیشتر بخوانید:
https://dmtbox.com/traction-channels-bullseye/
آن چیزی
بیشتر بخوانید:
https://dmtbox.com/traction-channels-bullseye/
آن چیزی که باعث میشود یک کسب و کار نوپا (Start-up) به پیش رود و احتمال موفقیت خود را بالاتر ببرد، کشش (Traction) آن کسب و کار است.
طبق تعریف، کشش شواهد کمّی برای اثبات علاقه و خواست مشتریان نسبت به محصول یا خدمت شماست.
کشش در هر کسب و کار نوپایی به شکلی متفاوت تعریف میشود.
برای یک کسب و کار نوپا با مخاطبان سازمانی (B2B) کشش میتواند فروش محصول به دو یا سه مشتری اولیه باشد، در حالی که برای یک کسب و کار نوپا که به مصرفکنندگان خرد خدمت یا محصولی ارائه میکند، کشش جذب صدها یا هزاران کاربر خواهد بود.
مفهوم کشش لزوما محدود به استارتاپها نیست.
برای کسب و کارهای سنتی هم میتوان مفهوم کشش را تعریف کرد.
برای نمونه در یک رستوران تازه تاسیس تعداد مشتریانی که در ماههای اولیه شروع کار به رستوران مراجعه و غذا سفارش میدهند، کشش آن کسب و کار محسوب میشود.
اما در حوزه استارتاپ مفهوم کشش مهمتر نیز میشود.
آنچه که استارتاپ را از بقیه کسب و کارها متمایز میکند، سرعت رشد است.
بنابراین در یک استارتاپ مهم است که شما بتوانید با سرعت منحنی رشد (شکل-۱) را طی کنید و این به معنی دریافت کشش بیشتر است.
کشش یکی از مهمترین عوامل جذب سرمایهگذار برای یک کسب و کار نیز هست. اگر کشش استارتاپ شما بالا باشد در جذب سرمایه مورد نیازتان موفقیت بسیار بیشتری به دست خواهید آورد.
4 سال پیش
در تاریخ 1399/12/04 منتشر شده
است.
84
بـار بازدید شده