داشبورد مدیریتی

bpms_academy
bpms_academy
23 بار بازدید - 3 سال پیش - در سیستم‌های اطلاعاتی مدیریت، داشبورد
در سیستم‌های اطلاعاتی مدیریت، داشبورد ارائه گرافیکی مهمترین اطلاعات مورد نیاز برای رسیدن به یك یا چند هدف مشخص است که در یك صفحه با دقت و نظم چیده شده‌اند، تا مدیران بتوانند با یك نگاه وضعیت موجود را نظارت کنند. مفهوم داشبورد از داشبورد اتومبیل گرفته شده که در یک نگاه وضعیت‌های مهم را به اطلاع راننده می‌رساند. داشبوردها تاثیر بسزایی در تصمیم‌گیری‌های مدیریتی دارند و همچنین وضعیت خوب و یا بد، بهتر و بدتر را هشدار می‌دهد. داشبورد مدیریتی این امکان را به مدیران شرکت شما می‌دهد که در هر لحظه عملکرد سازمان خود را مشاهده کرده و وضعیت آن را نسبت به هدف نهایی تان پایش کنید. برای این منظور می‌بایست شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPI) سازمان و واحدها تعریف شود تا بتوان در هر لحظه از وضعیت شرکت و عملکردها واحدهای سازمانی مطلع شد. معمولا یک شاخص به تنهایی، اطلاعات کافی برای تصمیم گیری فراهم نمی‌کند و لازم است که آن را با دیگر شاخص های کلیدی عملکرد در مدیریت فرآیند مقایسه نمود. برای تکمیل نتایج بدست امده با بررسی دیگرKPI ها و رصد در لحظهKPI ها، طراحی و اجرای یک داشبورد مدیریت فرآیندهای کسب و کار ضروری است. هنر مدیران موفق تصمیم‌گیری آگاهانه براساس اطلاعات دقیق و قابل اتکا می‌باشد. اما الگوی تصمیم‌گیری متمایز مدیران، نیاز به داشبوردهای متفاوت و متناسب را به الزامی برای استقرار نرم افزار هوش تجاری در سازمان‌ها تبدیل نموده است. بکارگیری آمارها و نحوه نمایش با استفاده از ابزارهای بصری می‌تواند فرآیند ذهنی تصمیم را به نحوی سیستماتیک شبیه سازی نماید
3 سال پیش در تاریخ 1400/08/23 منتشر شده است.
23 بـار بازدید شده
... بیشتر