معرفی الگوریتم Vince گوگل

فناوری اطلاعات زیفا
فناوری اطلاعات زیفا
16 بار بازدید - 2 سال پیش - یکی از هیجان انگیزترین چیز
یکی از هیجان انگیزترین چیز ها، انتشار یک به‌روزرسانی الگوریتم گوگل است. این داستان دراماتیک معمولاً با گپ زدن بین متخصصان سئو در مورد نوسانات رتبه‌بندی، اعلام پیامی از طرف Google و یک غوغای جمعی از جامعه جستجو آغاز می‌شود، و پس از آن به گشت و گذار در عمق داده‌ها و گفتگوی مشترک در مورد اینکه چرا گوگل دوباره الگوریتم جستجو را متزلزل کرده است، منجر می گردد. با این وجود، همین اطلاعات و گفتگو ها به ما اجازه می‌دهد سال‌ها بعد فکر کنیم و بررسی کنیم که چرا این به‌روزرسانی الگوریتمی اتفاق افتاده است. آمدنش را دیدیم؟ چگونه سئو را تغییر داد؟ و آیا زمینه را برای به‌روزرسانی‌های الگوریتم های آینده فراهم کرد؟ در ادامه قصد داریم به معرفی الگوریتم Vince گوگل بپردازیم و با هم پاسخ سؤالات بالا را پیدا کنیم. به‌روزرسانی گوگل وینس چه بود؟ به‌روزرسانی Vince در 18 ژانویه 2009 ظاهر شد. نام آن از یک مهندس گوگل به این نام گرفته شد تا تلاش های او در این تغییر الگوریتمی تحسین شود. چیزی که رئیس تیم وب اسپم گوگل، مت کاتز، به عنوان یک «تغییر ساده» معرفی کرد. برخی ممکن است در مورد نوع تغییر الگوریتمی رسمی بحث کنند، اما یک تغییر ساده که باعث ایجاد موجی به این بزرگی در جامعه سئو می شود، باید به عنوان یکی از پیچیده ترین به‌روزرسانی های اصلی گوگل در نظر گرفته شود. به بیان ساده، به‌روزرسانی Vince یک تغییر سریع و قابل‌توجه در سطح گسترده بود که کلمات کلیدی رقابتی را تحت تأثیر قرار داد. اثرات این الگوریتم شدیدا به نفع رتبه های اول و برند های بزرگ تمام شد. به این ترتیب، حق سایت‌هایی که اعتبار چندانی نداشتند، سایت‌های وابسته و آن هایی که صرفاً از طریق استراتژی های سئو به این رتبه ها دست پیدا کرده بودند ضایع شد. تا به امروز، این سوال در جوامع سئو مطرح است که آیا گوگل به این برندهای بزرگ بدهکار بوده است؟ آیا این الگوریتم به «اعتماد» و «کیفیت» اهمیت می داد یا صرفاً به تسلط بازاریابان به صفحه نخست نتایج؟ چرا گوگل وینس را ایجاد کرد؟ اغلب، پیش از اینکه یک تغییر الگوریتمی در مقیاس بزرگ به طور کامل منتشر شود، ما می‌بینیم که نشانه‌ها یا نکات ظریفی از سمت گوگل به صورت اطلاعیه ها و بیانیه های مختلف ارائه می گردد. اما این بار، گوگل در مورد وینس، از نظر فنی به ما هشداری نداد. شاید باید کمی بیشتر به صحبت های اریک اشمیت که در آن زمان مدیرعامل وقت گوگل بود توجه می کردیم. «اینترنت به سرعت در حال تبدیل شدن به «حوضچه‌ای» است که اطلاعات نادرست در آن رشد می‌کند.» برندها راه حل هستند، نه مشکل. برندها روشی هستند که شما به کمک آن حوضچه اینترنت را تمیز می‌کنید. «برندسازی ممکن است یک عنصر ضروری باشد که به مردم کمک می‌کند تا در جهان حرکت کنند. در واقع، آنقدر برای وجود انسان اساسی است که از بین نمی رود و باید یک جزء ژنتیکی در بدن داشته باشد.» اگر صادقانه بگوییم، این یکی از معدود دفعاتی است که گوگل مستقیم سر اصل مطلب رفت و به دنیا گفت که واقعاً چه احساسی دارند و این که احتمالاً قرار است چه کاری انجام دهند. https://zefa.ir/google-vince-algorithm/
2 سال پیش در تاریخ 1401/10/17 منتشر شده است.
16 بـار بازدید شده
... بیشتر