کینا یکی از زیباترین بازی‌های امسال است؛ آغازی قدرتمند برای PS5

دیجی اطلس : زندگی دیجیتالی
دیجی اطلس : زندگی دیجیتالی
201 بار بازدید - 4 سال پیش - در جریان رویداد State of
در جریان رویداد State of Play اخیر، گیم پلی جدیدی از بازی Kena: Bridge of Spirits را شاهد بودیم. در این تریلر ضمن تماشای بخش‌هایی از داستان و دنیای بازی،با چگونگی انجام مبارزات بازی و روند آن هم آشنا شدیم. هم‌چنین تاریخ انتشار بازی برای پلتفرم‌های پلی استیشن ۵، پلی استیشن ۴ و کامپیوترهای شخصی مشخص شد. بازی «کِینا: رابط ارواح» در میان بازی‌های مورد انتظار امسال نظر بسیاری را جلب کرده و طرفداران زیادی پیدا کرده است. بازی کینا نه‌تنها یکی از اولین بازی‌های پلی‌استیشن ۵ است، بلکه اولین ساخته‌ی استودیوی سازنده‌اش یعنی «امبر لب» (Ember Lab) محسوب می‌شود. اگر بعد از دیدن تریلرها و اطلاعاتی که از بازی پخش شده است، حس و حال کاملا مشابهی با بازی زلدا به شما دست داده، بد نیست بگوییم که این احساس به هیچ وجه اشتباه نیست. بازی کینا با شباهت‌هی بسیاری که با نسخه‌های سه‌بعدی مجموعه‌ی زلدا دارد، یادآور دنیای زیبا و رنگارنگ زلدا برای مخاطب خود است. گذشته از شباهت‌های بصری، دنیای پر رمز و راز و جادویی در بازی کینا با یک هاب اصلی که همان دهکده‌ی دنیای بازی است و بخش‌های متصل به آن مواجه هستیم. از این هاب اصلی می‌توان به بخش‌های مختلف نقشه‌ی بازی سفر کرد. هرکدام از این بخش‌های مختلف تمرکز خاصی روی مکانیک‌های مختلف بازی دارند. به طور مثال در یک بخش با سیاهچاله‌های پی در پی و طولانی، در بخش دیگر با سکوبازی و دست آخر هم با یک غولآخر عظیم‌الجثه طرف هستیم. این ساختار در واقع بازی را به یک اثر غیرخطی عظیم بدل می‌کنند که در طول بازی می‌توان به گشت و گذار در این دنیا و کشف پاسخ معماهای بازی پرداخت و پرده از رازهای و موارد مخفی در دنیای بازی برداشت. بازی کینا: رابط ارواح شاید به اندازه‌ی بازی‌های موردانتظار دیگر امسال همچون «هورایزن فوربیدن وست» و «رچت اند کلنک» شناخته شده نباشد، اما تنها کافی است تا نیم نگاهی به بازی انداخت تا به بهترین شکل ممکن و از هر لحاظ غافلگیر شد. بازی کینا در تلاش است تا با جلوه‌های بصری چشم‌نواز و جنب و جوش خاص فضای بازی، یک تجربه‌ی سرگرم‌کننده و دلنشین در سبک اکشن ماجراجویی باشد که ساعت‌ها بازیکن را مجذوب خود می‌کند. ویژگی‌ای که کینا را از بازی‌های دیگر در این سبک متمایز می‌کند، فاصله گرفتن از واقع‌گرایی افراطی و تلاش برای خلق دنیایی فانتزی با جزئیات ریز و درشت و اتمسفر زیبا است که این روزها در میان بازی‌های سبک اکشن ماجراجویانه کمتر شاهد آن هستیم. از انیمیشن تا بازی استودیوی بازی سازی امبر لب، به عنوان یک استودیوی انیمیشن‌سازی در سال ۲۰۰۹ توسط مایک و جاش گریر تاسیس شد. این استودیو تنها ۱۴ عضو ثابت دارد و تاکنون تنها در زمینه‌ی تولید انیمیشن تمرکز داشته است و قرار است با بازی «کینا: بریج آو اسپیریتز» برای اولین بار به طور رسمی وارد صنعت بازی‌های ویدیویی شود. البته این استودیو با دنیای بازی‌های ویدئویی بیگانه نیست و انیمیشن Terrible Fate، ساخته‌ی امبر لب، متاثر از دنیای بازی زلدا، خود گویای آشنایی و ادای احترام سازندگان آن به بازی The Legend of Zelda: Majoras Mask است. انیمیشنی که توجه و تحسین بسیاری از دوست‌داران زلدا را به همراه داشت. داستان بازی در مورد یک راهنمای روح‌ها است; کینا، به عنوان قهرمان داستان، به کمک و راهنمایی ارواح سرگردان و بی‌قرار می‌پردازد تا به آرامش ابدی دست پیدا کنند. در واقع شخصیت اصلی یعنی کینا، با قابلیت‌ها و توانایی‌های خاص خود که دارد می‌تواند به ارواحی که میان دنیای مادی و معنوی سرگردان مانده‌اند کمک کند تا به مقصد نهایی خود برسند. این ارواح سرگردان و گرفتار، روح افرادی هستند که در هنگام مرگ کاری ناتمام داشته‌اند یا ناراحتی و سرخوردگی عمیقی را با خود به همراه دارند. بنابراین در دنیایی برزخی گرفتار و بلاتکلیف مانده‌اند. این داستان البته بی‌شباهت به انیمیشن زیبای «روح» از کمپانی پیکسار نیست که امسال توجه بسیاری از منتقدها به خود جلب کرد و استقبال خوبی هم در میان مردم به همراه داشت. کینا، شخصیت اصلی بازی، رسالت کمک به روح افرادی مثل «جو گاردنر» از دنیای انیمیشن روح را به عهده دارد؛ معلم موسیقی‌ای که درست در روزی که قرار است به آرزوی دیرینه‌اش، یعنی اجرای زنده در یک گروه موسیقی جاز برسد در یک اتفاق روحش از بدنش جدا می‌شود. در دنیای بازی کینا، جهان‌بینی حاکم بر بازی و مقوله‌ی زندگی و مرگ از دریچه‌ی فکری خاصی به مخاطب بازی القا می‌شود. تفکری که در میان آثار متعدد بازی‌های ویدیویی، بازیکن را اندکی بیشتر به تامل وادار می‌کند و از داستان صرفا رنگارنگ و مبارزات بی روح فاصله می‌گیرد. داستان بازی در دنیایی خیالی جریان دارد. دنیایی که یادآور مشرق زمین است و می‌توان معماری
4 سال پیش در تاریخ 1399/12/12 منتشر شده است.
201 بـار بازدید شده
... بیشتر