منو میلاد و خدا__ بخش اول_ حتما ببینید

ذوالجلال
ذوالجلال
26 بار بازدید - 2 سال پیش - منو میلاد و خدا__ بخش
منو میلاد و خدا__ بخش اول_ حتما ببینید خداشناسی به سبک میلاد، راننده جرثقیل حمل خودرو، ایشان جوانی زیبا و تلاشگر و در پی کسب حلال است، امیدوارم همه از میلاد یاد بگیریم و در پی حق باشیم. منو میلاد و خدا__ بخش اول_ حتما ببینید. بخش های دیگر این گفتگو را دنبال کنید، ویژه افرادی که بدون لجاجت بدنبال پاسخ سوالات خود هستند. امیدوارم این گفتگو مفید بوده باشد و ادامه بخش های دیگر این مکالمه را دنبال کنید ، به عنوان یک هدیه عاقبت بخیری برای یکدیگر ارسال کنید و برای یکدیگر دعای عاقبت بخیری را فراموش نکنید، ضمنا در صورت امکان برای بنده حقیر سراپا تقصیر بقدر مقدور فاتحه ای نثار بفرمایید، (رسول کربلایی شیری فرد فرزند ابوالقاسم). خواهشمندم چنانچه این ویدیو ها و گفتگوهای منو میلاد و خدا تاثیری در جهت یابی زندگی شما به سمت خدایی شدن داشته است، اولا با انتشار این ویدیو ها موجب سعادت دیگران را فراهم آورید، ثانیا بنده نیز بتوانم از خیر وجود شما در سرای باقی متنعم بشوم. خوشا بحال افرادی که خیرات کثیری از خود بجای گذاشتند و رفتند. یا ورثه ای دارند که آنها را یاد کنند، از اینرو نثار صلوات و فاتحه هم برای صادر کننده منفعت می رساند و هم برای فرد منتظر در قبر و برزخ و قیامت منشأ برکات و رزق و روزی فراوان می گردد. اما؛ دین و اندیشه: خداشناسی از منظر امام علی(ع)/ خداشناسي با فضليت‌ترين علم است خبرگزاری مهر ـ گروه دین و اندیشه: راه‌هاي اثبات وجود خدا دو نوع است: راه آفاق آن است كه از راه مشاهده مخلوقات و تدبر در حدوث و امكان و نظم پديده‌ها به وجود خالق و مدبري دانا و توانا، پي برده شود و راه انفس كه هنگامي كه انسان در خود تأمل مي‌كند، مي‌يابد كه شناخت قبلي بي‌ واسطه نسبت به خدا دارد. امام علی(ع) در خطبه 49 نهج البلاغه می فرماید: «ستايش مخصوص خداوندى است كه از اسرار پنهاني ها آگاه است و نشانه هاى واضح و روشن، بر هستى او دلالت مى كنند، هرگز در برابر چشم بينايان آشكار نمى شود، ولى نه چشم كسى كه وى را نديده انكارش تواند كرد و نه قلب كسى كه او را نشناخته مشاهده اش تواند نمود. در علو رتبه بر همه پيشى گرفته،پس، از او برتر چيزى نتواند بود و آن چنان نزديك است كه چيزى از او نزديكتر نيست. مرتبه بلندش او را از مخلوقاتش دور نكرده و نزديكيش با خلق او را با آنها مساوى قرار نداده است. عقول را بر كنه صفات خويش آگاه نساخته اما آنها را از معرفت و شناسائى خود بازنداشته است،هم اوست كه گواهى نشانه هاى هستى، دلهاى منكران را بر اقرار به وجودش وا داشته و بسيار برتر است از گفتار آنان كه وى را به مخلوقات تشبيه كنند و يا انكارش نمايند.» خداشناسی از دیدگاه امام علی(ع) در نهج البلاغه وصف خداوند بسيار آمده است. جايي "ذعلب يماني" از حضرت مي‌پرسد: «آيا پروردگارت را مي‌بيني؟» و حضرت مي‌فرمايد: «آيا چيزي را که نمي‌بينم مي‌پرستم؟» و ده‌ها و صدها خطبه، نامه و سخن قصار از ايشان هست که بهترين راه‌هاي خداشناسي را به ما آموخته‌اند. اميرمؤمنان علي(ع) در اين باره مي‌فرمايند: «معرفة الله سبحانه، اعلي المعارف؛ شناختن خداي پاك و منزه، والاترين معرفت‌هاست». ايشان در تعبير ديگر مي‌فرمايند: «العلم بالله، افضل العلمين: خداشناسي با فضليت‌ترين علم است.» حتي امام علي(ع) توحيد و اعتقاد به خداي يگانه را حيات و جان نفس و روح مي‌داند: «التوحيد حياة النفس» همچنين در تعبيري ديگر مي‌فرمايند: «اول الدين معرفته؛ سرلوحه دين [از نظر اهميت] شناختن خداست.» آدمي نيز بالوجدان احساس مي‌كند كه شناخت خدا در درجه نخست اهميت قرار دارد. در سخنان مولا اميرمؤمنان علي(ع) استدلال بر وجود خدا را به طور مستقل كمتر مشاهده مي‌كنيم؛ يعني عنواني تحت براهين اثبات وجود خدا مشاهده نمي‌شود و اين امر، به دو دليل زير است: 1. اميرمؤمنان علي(ع) خداشناسي و خداجويي را امري فطري مي‌داند چنان كه مي‌فرمايد: «اللهم خلقت القلوب علي ارادتك، و فطرت العقول علي معرفتك: خداوند قلب‌ها را با ارادت و محبت خود و عقل‌ها را با معرفت خود سرشته است». در تعبيري ديگر مي‌فرمايد: «عجبت لمن شك في الله، و هو يري خلق الله: من تعجب مي‌كنم از كساني كه مخلوقات الهي را مي‌بينند و در وجود خدا ترديد مي‌كنند.» اين كلام حضرت(ع) برگرفته از اين آيه قرآن است كه مي‌فرمايد: «افي الله شك فاطر السموات و الارض؛ مگر درباره خدا ـ‌ پديدآورنده آسمان‌ها و زمين‌ ـ ترديدي هست؟ (ابراهيم/ آيه 10) 2. دليل ديگر آن است كه مخاطبان اميرمؤمنان(ع) اشخاصي بودند كه به وجود خدا اعتقاد داشتند
2 سال پیش در تاریخ 1401/11/04 منتشر شده است.
26 بـار بازدید شده
... بیشتر