دانلود کتاب رفتار سازمانی مورهد گریفین pdf

saman
44 بار بازدید - 2 سال پیش - دانلود کتاب رفتار سازمانی مورهد
دانلود کتاب رفتار سازمانی مورهد گریفین ترجمه فارسی https://nazbook.com/product/%d8%af%d8%a7%d9%86%d9%84%d9%88%d8%af-%da%a9%d8%aa%d8%a7%d8%a8-%d8%b1%d9%81%d8%aa%d8%a7%d8%b1-%d8%b3%d8%a7%d8%b2%d9%85%d8%a7%d9%86%db%8c-%d9%85%d9%88%d8%b1%d9%87%d8%af-%da%af%d8%b1%db%8c%d9%81%db%8c/ سطوح رضایت یا نارضایتی شغلی، تعهد سازمانی و درگیری سازمانی همگی نقش مهمی در رفتار سازمانی دارند. استرس، که به طور کامل در فصل 7 مورد بحث قرار گرفت، یکی دیگر از متغیرهای مهم پیامد در سطح فردی است. استرس با توجه به هزینه های آن، چه شخصی و چه سازمانی، به یک موضوع مهم برای محققان رفتار سازمانی و مدیران عمل تبدیل می شود. نتایج در سطح گروهی و تیمی مجموعه دیگری از نتایج در گروه وجود دارد و سطح تیم برخی از این نتایج به موازات نتایج در سطح فردی است که قبلاً مورد بحث قرار گرفت. به عنوان مثال، اگر یک سازمان به طور گسترده از تیم های کاری استفاده کند، بهره وری و عملکرد تیم متغیرهای نتیجه مهم هستند. از سوی دیگر، حتی اگر همه افراد یک گروه یا تیم، نگرش یکسان یا مشابه نسبت به شغل خود داشته باشند، خود نگرش ها پدیده هایی در سطح فردی هستند. افراد، نه گروه ها، نگرش هایی دارند. اما گروه ها یا تیم ها نیز می توانند نتایج منحصر به فردی داشته باشند که افراد به اشتراک نمی گذارند. به عنوان مثال، همانطور که در فصل 9 بحث خواهیم کرد، گروه ها هنجارهایی را ایجاد می کنند که بر رفتار تک تک اعضای گروه حاکم است. گروه ها همچنین سطوح مختلفی از انسجام را توسعه می دهند. بنابراین، مدیران باید نتایج مشترک و منحصر به فرد را هنگام در نظر گرفتن سطوح فردی و گروهی ارزیابی کنند. نتایج در سطح سازمانی در نهایت، مجموعه ای از متغیرهای نتیجه در سطح سازمان وجود دارد. مانند قبل، برخی از این نتایج به موازات نتایج در سطوح فردی و گروهی است، اما برخی دیگر منحصر به فرد هستند. به عنوان مثال می توان بهره وری سازمانی را اندازه گیری و مقایسه کرد. ما همچنین می توانیم شاخص های غیبت و جابجایی در سطح سازمان را توسعه دهیم. اما سودآوری به طور کلی فقط در سطح سازمانی ارزیابی می شود. سازمان ها معمولاً از نظر عملکرد مالی نیز ارزیابی می شوند: قیمت سهام، بازده سرمایه گذاری، نرخ رشد و غیره. آنها همچنین از نظر توانایی آنها برای بقا و میزان رضایت ذینفعان مهم مانند سرمایه گذاران، تنظیم کننده های دولتی، کارمندان و اتحادیه ها ارزیابی می شوند. پس واضح است که مدیر باید بین نتایج مختلف در هر سه سطح تحلیل تعادل ایجاد کند. در بسیاری از موارد، به نظر می رسد که این نتایج با یکدیگر تناقض دارند. به عنوان مثال، پرداخت حقوق بالا به کارگران می تواند رضایت را افزایش دهد و گردش مالی را کاهش دهد، اما همچنین ممکن است از عملکرد پایین بکاهد. به طور مشابه، اعمال فشار قوی برای افزایش عملکرد فردی ممکن است سودآوری کوتاه مدت را افزایش دهد اما گردش مالی و استرس شغلی را افزایش دهد. بنابراین، مدیر باید به مجموعه کاملی از نتایج نگاه کند و سعی کند آنها را به شکلی بهینه متعادل کند. توانایی مدیر برای انجام این کار، تعیین کننده اصلی موفقیت سازمان است.
2 سال پیش در تاریخ 1401/03/14 منتشر شده است.
44 بـار بازدید شده
... بیشتر