همخوانی خواهرانه
3 هزار بار بازدید -
3 سال پیش
-
گروه ساقدوشی و دف نوازی
گروه ساقدوشی و دف نوازی واسونک
کلیپهای بیشتر در پیج اینستاگرام و کانال آپارات واسونک:
https://www.instagram.com/vasunak
از اینجا تا به بیرجند سه گداره
گدار اولش نقش نقش نقش و نگاره
گدار دومی مخمل بپوشان شهلا سرشار
گدار سومی دی دی دیدار یاره
گل زردم همه دردم
ز جفایت شکوه نکردم
تو بیا تا دور تو گردم وای
ای یار جانی جاودانی
بیا که بر نمی گردد دیگر جوانی
ای آهوی من آهوی من
بزن چرخی بشین روی روی روی زانوی من
دانلود آهنگ از اینجا تا به بیرجند سه گداره
بیا جانا که تا جانانه باشیم
یکی شمع و یکی پر پر پروانه باشیم
یکی عیسی شویم اندر مناجات
یکی جاروکش می می میخونه باشیم
گل زردم همه دردم
ز جفایت شکوه نکردم
تو بیا تا دور تو گردم وای
ای یار جانی جاودانی
بیا که بر نمی گردد دیگر جوانی
ای آهوی من آهوی من
بزن چرخی بشین روی روی روی زانوی من
دانلود آهنگ از اینجا تا به بیرجند سه گداره
بیا تا گندم یک خوشه باشیم
بیا تا آب یک رود رود رودخونه باشیم
چو شب آیه کنیم دستی به گردن
چو روزای سه هم بی بی بیگانه باشیم
گل زردم همه دردم
ز جفایت شکوه نکردم
تو بیا تا دور تو گردم وای
ای یار جانی جاودانی
بیا که بر نمی گردد دیگر جوانی
ای آهوی من آهوی من
بزن چرخی بشین روی روی روی زانوی من
تلفن هماهنگی اجرا در جشنهای شیراز و سراسر کشور:
09367760350
هَمخوان یا خوانندهٔ پشتیبان یا خوانندهٔ پسزمینه (به انگلیسی: background vocalist)؛ خوانندهای است که هماهنگ با خوانندهٔ اصلی و دیگر همخوانان یا به تنهایی آهنگ را با صدایی آهسته میخواند یا زمزمه میکند. در بسیاری از گروههای موسیقی، نوازندهها همراه با نواختن ساز خود به همخوانی با خواننده میپردازند. در موسیقی رپ به همخوان هایمپمن میگویند.
یک گروه کُر،[و ۱] کُرال[ی ۱] یا گروه همسرایان،[و ۲] گروهی موسیقایی متشکل از خوانندگان است. البته باید در نظر داشت موسیقی کرال، به قطعاتی گفته میشود که برای اجرای چنین گروهی نوشته میشود. به گروهی از خوانندگان که اجرای گروهی دارند، گروه کر یا گروه همسرایان گفته میشود. اصطلاح گروه کر غالباً به گروههای وابسته به کلیسا اطلاق میشود؛ (فارغ از این که جزء اعضای اصلی گروه کر هستند یا نه)، و دسته دوم به گروههایی اشاره دارد که در سالنهای کنسرت یا تئاتر به اجرا میپردازند. البته این تفاوت چندان سختگیرانه نیست. اصطلاح «کر» در شکلی دیگر به معنای زیرمجموعهای از اجرای دستهجمعی به کار میرود. بدینترتیب ممکن است به عباراتی مانند «کر سازهای بادی-چوبیِ»[و ۳] ارکستر، یا «کرهای» گوناگون مجموعهای از صداها یا سازها در ساختهای پلیکرال بربخوریم. در اوراتوریوها[و ۴] و مسهای[و ۵] معمول سدههای هجدهم تا بیست و یکم، از واژه گروه کر یا همسرایان برای نشان دادن وجود بیش از یک خواننده در هر بخش برای مقایسه با کوارتت تکخوانهایی نیز که در این کارها وجود دارد، به کار میرفته و میرود.
رهبری گروههای کر غالباً توسط یک رهبر ارکستر یا کُرمایْستِر[و ۶] (رهبر گروه کر) انجام میگیرد. اغلب گروههای کر شامل چهار بخش هستند تا خواندن را در هارمونی چهاربخشی انجام دهند. اگرچه در صورتی که خوانندههایی برای خواندن بخشهای بیشتر وجود داشته باشد، هیچگونه محدودیتی در تعداد بخشهای ممکن وجود ندارد. به عنوان مثال، توماس تالیس[و ۷] موتتی ۴۰ بخشی با نام Spem in alium[ی ۲] برای هشت گروه کر با پنج صدا برای هر گروه نوشت؛ یا قطعه Stabat Mater[ی ۳] اثر کشیشتف پندرتسکی، برای سه گروه کر با ۱۶ صدا برای هر گروه نوشته شدهاست؛ یعنی در مجموع ۴۸ بخش. علاوه بر چهار بخش، سه، پنج، شش و هشت بخش از معمولترین تعداد بخشها در یک گروه کر هستند. گروههای کر هم توانایی خواندن با همراهی ساز را دارند و هم بدون آن. آواز بدون آکومپانیمان، آواز آکاپلا[و ۸] نام دارد (اگرچه هیئت مدیره انجمن کرال آمریکا (ACDA) این نوع استفاده از آکاپلا را به معنای عدم همراهی مناسب نمیداند،[۱] چرا که آکاپلا اشاره به آوازی دارد که در «کلیساها» اجرا میشود و امروزه آواز بدون همراهی موسیقایی بیشتر حالتی سکولار و غیرمذهبی دارد). سازهای همراهیکننده گروه کر میتوانند گستره بسیار متفاوتی داشته باشند؛ از یک ساز گرفته تا یک ارکستر کامل. برای تمرینات گروه کر معمولاً از یک پیانو یا ارگ استفاده میشود، حتی اگر سازهای متفاوتی برای اجرا در نظر گرفته شده باشد یا گروه کر در حال تمرین قطعات بدون ساز باشد.
3 سال پیش
در تاریخ 1400/09/25 منتشر شده
است.
3,077
بـار بازدید شده