آموزش نقاشی دیجیتال با فتوشاپ Photoshop و Mischief‎ - پارت یکم - رنگ و Contrast

فرادرس
فرادرس
196 بار بازدید - 3 سال پیش - مشاهده کامل آموزش نقاشی دیجیتال
مشاهده کامل آموزش نقاشی دیجیتال با فتوشاپ Photoshop و Mischief‎ http://fdrs.ir/aprt61 در نقاشی دیجیتال یا Digital Painting، فرایند نقاشی و خلق آثار هنری با استفاده از کامپیوتر و ابزارهای ساده ای دنبال می شود. در نقاشی دیجیتال به یک کامپیوتر و یک ماوس یا قلم نوری نیاز دارید که با در اختیار داشتن آن ها می توانید به ایجاد آثار هنری، در هر سبک و زمینه ای بپردازید. نرم افزار Mischief در عین سادگی، دارای یک ایده بی نظیر و فوق العاده کاربردی است که نمونه این ایده در هیچ نرم افزار دیگری در زمینه گرافیک دیده نمی شود، این ویژگی فوق العاده، بوم نامحدود است، ما از این نرم افزار قدرتمند و ساده برای طراحی اتود، استفاده می کنیم. دوره های مربوط به طراحی آناتومی انسان، حیوانات، اشیا، طبیعت و پرسپکتیو (Perspective)، مباحثی هستند که اگر شما با آن ها آشنا باشید و بتوانید در این زمینه ها اتودزنی کنید، بعد از مراحل تولید کانسپت (Concept) در فتوشاپ، نتایج فوق العاده ای حاصل می شود. نقاشی دیجیتال، در سطوح حرفه ای به عنوان طراحی Concept شناخته می شود، شاید خیلی از دوستان با فرایند طراحی مفهومی، آشنایی نداشته باشند و به عنوان مثال، تصور کنند که طراحی مفهومی خودرو، نیاز به دانش علمی در زمینه مکانیک و سایر علوم دارد، در حالی که واقعا این طور نیست و در واقع در طراحی Concept برای اتومبیل، موتورسیکلت و سایر وسایل نقلیه زمینی، هوایی و دریایی که جهت ساخت، نیاز به علوم مهندسی متعددی دارند، این فرایند به صورت کاملا ایده محور و تخیل گرا است و وابسته به تخیل و ایده کلی موجود در ذهن طراح یا گروه طراحی است که در خیلی از موارد، جهت ارائه ایده های نو و خلاقانه، حتی اصول اولیه علمی و مبانی را هم نقض می کند. لحاظ کردن نکات و مسائل علمی و مهندسی و انجام اصلاحات، روی مفهوم اولیه طراحی شده در صورت عبور از بخش امکان سنجی محصول، در فرایندی تحت عنوان طراحی با جزئیات، اعمال می شود که فرایند طراحی با جزئیات، دقیقا قبل از مرحله نهایی سازی و تولید محصول است. پایه و اساس برای طراحی مفهومی، آشنایی با پرسپکتیو (Perspective) و نحوه ترسیم خطوط الگوی پرسپکتیو برای اشیا و نحوه قرارگیری اشیا در محیط های مختلف و با توجه به زاویه دید است. رسم خطوط اولیه الگو، با در نظر گرفتن پرسپکتیو و زاویه دید در محیط، در واقع اساس و ساختار کلی هر چیزی را مشخص می کند که شامل: کاراکتر، اشیا و انواع محیط ها می شود. در این آموزش که با استفاده از دو نرم افزار Photoshop و Mischief است، پروژه ای را انتخاب کرده ایم که در آن، تلفیقی از مفاهیم مختلف وجود دارد که در حین طراحی و با استفاده از مثال های مختلف، نحوه طراحی الگو با استفاده از پرسپکتیو برای مفاهیم موجود در مثال را یاد می گیریم و به صورت قدم به قدم با دنبال کردن مراحل، به نتیجه نهایی می رسیم.
3 سال پیش در تاریخ 1400/09/29 منتشر شده است.
196 بـار بازدید شده
... بیشتر