آموزش نمایشنامه نویسی - تکمیلی بخش یکم

فرادرس
فرادرس
560 بار بازدید - 2 سال پیش - آموزش نمایشنامه نویسی - تکمیلی
آموزش نمایشنامه نویسی - تکمیلی بخش یکم - (برای مشاهده نسخه کامل آموزش به لینک زیر مراجعه کنید) https://fdrs.ir/s2h2 مخاطب گاهی فقط می‌شنود، گاهی فقط می‌بیند و گاهی این دو حالت را در کنار یکدیگر دارد. در واقع می‌توان این چنین گفت که آنچه ارائه می‌دهیم، گاهی صوت است و گاهی تصویر. در موزیک‌ها مخاطب می‌شنود و در عکس‌ها مخاطب حظ بصری می‌برد. نمایش از نوع سوم است که به دلیل در کنار هم داشتن صوت و تصویر، از جذابیت بالاتری نسبت به انواع دیگر برخوردار است. اما قبل از اینکه مخاطب ما نمایش را ببیند، بشنود و بخواهد ار آن لذت ببرد، اتفاقاتی در پس پرده سرخ می‌افتد که دیده نمی‌شود و آن طراحی نمایش است. یک ماشین مدل بالا را تصور کنید. شاید طراحی و ساخت این ماشین به دست کارگر کارخانه باشد، اما کسی که این ماشین را به وجود آورده است، طراح آن است همان کسی که برای اولین‌بار یک ایده را از ذهن خود استخراج کرده و به تصویر می‌کشد. اگر طراح نباشد و کارگران شب و روز بر آهن بکوبند، حاصل تکه‌ای آهن است. نمایش نیز همین‌گونه است. نمایشنامه‌نویس اولین کسی است که یک طرح را از ذهن خود استخراج می‌کند و در آخر آن را روی صحنه می‌آورد. نمایشنامه‌نویس با در کنار هم قرار دادن مواد اولیه، طراحی حالت‌ها و قالب‌ها و محتوایی را ایجاد می‌کند که مخاطب می‌تواند از آن لذت ببرد. نمایش می‌تواند ذهن مخاطب را در راستای اهداف مد نظرش شکل دهد، لذا نمایشنامه‌نویس باید دقت کند که چه چیزی می‌نویسد چرا که او همان‌طور که گفتیم می‌تواند یک ماشین آخرین سیستم را به نمایش بگذارد یا یک ارابه عهد بوق. پس باید با آموزش صحیح بتوانیم بهترین طرح را به عنوان غذای ذهن مردم طراحی کنیم. در ادامه، در بخش دوم این فرادرس (آموزش نمایشنامه‌نویسی - تکمیلی - بخش دوم)، به مواردی همچون: کمدی (Comedy)، پارودی (Parody)، آیرونی (Irony)، تمثیل و در نمایشنامه‌نویسی پرداخته می‌شود. زمان‌بندی ویدئو: 0:00:00 درس یکم: رویداد 0:12:25 درس دوم: نمایشنامه‌نویسی
2 سال پیش در تاریخ 1401/09/14 منتشر شده است.
560 بـار بازدید شده
... بیشتر