تحلیل مسیر متغیرهای مدل سازی بازار اوراق بهادار

130 بار بازدید - 9 ماه پیش - تحلیل مسیر روشی آماری مبتنی
تحلیل مسیر روشی آماری مبتنی بر تحلیل رگرسیون چند متغیرى است که برای سنجش روابط متغیرها در یک مدل علّی استفاده می‌شود. در این روش از ضریب بتای استاندارد رگرسیون جهت تعیین جهت و شدت روابط میان متغیرها استفاده می‌شود. مقدار آماره تی نیز معناداری روابط را نشان می‌دهد. هدف تحلیل مسیر به دست آوردن برآوردهاى کمى روابط على ( همکنشی یکجانبه یا کواریته) بین مجموعه‌اى از متغیرهاست. ساختن یک مدل علی لزوماً به معنای وجود روابط علی در بین متغیرهای مدل نیست؛ بلکه این علیت بر اساس مفروضات همبستگی و نظر و پیشینه تحقیق استوار است. تحلیل مسیر جهت و شدت روابط متغیرهای تحقیق را نشان می‌دهد. مقادیری که جهت و میزان تاثیر میان متغیرها را نشان می‌دهند ضریب مسیر نامیده می‌شوند. ضرایب مسیر همان ضریب استاندارد شده رگرسیون هستند. بنابراین برای تحلیل مسیر باید از رگرسیون خطی ساده استفاده شود. تحلیل مسیر تنها بر روی متغیرهای قابل مشاهده انجام پذیر است و اگر بخواهیم بین ابعاد تحلیل مسیر را اجرا کنیم باید میانگین سوالات هر بعد را حساب کنیم تا متغیر پنهان به یک متغیر قابل مشاهده تبدیل شود. برای کسب اطلاعات بیشتر به سامانه فیاپ به نشانی زیر مراجعه کنید https://www.ofiap.com پیج اینستاگرام فیاپ:https://www.instagram.com/ofiap.ir?igsh=NGVhN2U2NjQ0Yg کانال تلگرام فیاپ:https://t.me/rayanfartak_ofiap فیاپ همراه هوشمند شما در سرمایه گذاری Financial Information Analytics Platform (FIAP)
9 ماه پیش در تاریخ 1402/10/26 منتشر شده است.
130 بـار بازدید شده
... بیشتر